4 elementy, bez których nie zbudujesz silnej marki: Rozpoznawalność

Opublikowano: 08-11-2017


Rozpoznawalność

Budowa rozpoznawalności Twojej osobistej a więc i Twojej marki to „must”, skoro masz być marką pierwszego wyboru w swojej dziedzinie. A musisz być marką pierwszego wyboru, bo inaczej nikt nie będzie Cię postrzegał jako markę. Szczególnie w odniesieniu do licznej konkurencji, jaką masz na rynku.

Rozpoznawalność marki

Jeśli Twój potencjalny klient jest w stanie w swojej pamięci / umyśle skojarzyć konkretny produkt lub usługę, której potrzebuje, z marką Twojego biznesu lub Twoją marką osobistą – to możesz przyjąć, że Twoja droga do zbudowania rozpoznawalności na rynku jest właściwa i przynosi / przyniosła rezultaty.

4 elementy, bez których nie zbudujesz marki Rozpoznawalność 17-11-08

Budowanie rozpoznawalości marki

Marka bez rozpoznawalności nie istnieje.

To jeden z pierwszych obowiązków nowo powstałego biznesu. Chcesz być uznaną marką? To spory impakt Twoich działań powinien być skierowany właśnie na tę kwestię. Przemyśl, jakie wartości, i za nimi idące narzędzia marketingowe zbudują Ci rozpoznawalność i pożądany przez Ciebie wizerunek w grupach odbiorców, na których Ci zależy. Zadbaj o to, by narzędzia te były tak dobrane i wykorzystywane, by tę rozpoznawalność od razu budować.

Zwiększenie rozpoznawalności marki

Rozpoznawalność to strategia, konsekwencja, stała obecność, przypominanie.

Nie musisz być od razu szeroko znany. Priorytet to rozpoznawalność w tych kręgach, do których chcesz się „sprzedawać” w pierwszej kolejności.

Dotyczy to grupy klientów, których już miałeś choć raz lub są na wyciągnięcie ręki. Następnie zaś szerszego grona tj. grupy kolejnego wyboru, którą powinieneś mieć zdefiniowaną. Naturalnie jeśli masz już opracowaną strategię rynkowego rozwoju, a powinieneś. A potem grupy następnej…

Kiedy staję się rozpoznawalny?

Po nieznane sobie marki klient sięga w dwóch przypadkach: z polecenia lub gdy z danej kategorii produktu, usługi korzysta po raz pierwszy. W obu przypadkach, pole do popisu dla Ciebie: pracuj tak, by klienci, gdy już sięgną po produkt, polecali Cię z przekonaniem i by przy Tobie zostali. Jednym słowem: buduj więź emocjonalną.

Rozpoznawalność… Czy jeśli masz dużo klientów, to już jesteś rozpoznawalną marką? Też nie! Rozpoznawalność to publiczna obecność, która wykracza poza prostą zależność co do ilości klientów. To zestaw działań, także marketingowych, z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (podejmujesz takie działania?) i innych, które utrwalą Twój brand w świadomości tych, na których Ci biznesowo zależy i tych, którzy ogólnie powinni o Tobie usłyszeć. I to jest powtarzalne, nigdy się nie kończy. Wymaga też ciągłej stymulacji i nowych pomysłów. Inaczej pokona Cię rutyna, szum informacyjny i ta podstępna, nadaktywna konkurencja.

O REPUTACJI marki, drugiego elementu, bez którego nie istnieje żaden silny brand, o tym już w następnym wpisie.

Rozpoznawalność w SYSTEMIE MLM – dla tych, którzy do mnie piszą, a działają w marketingu sieciowym:

Gdy jesteś np. dystrybutorem znanej marki tym bardziej silny branding osobisty rozwinie Twój biznes, nie miej więc oporów, by grać na siebie. W tym systemie musisz. Jeśli marka produktów, którą sprzedajesz, jest uznana i popularna na rynku, musisz dorównać do niej z jednej strony, z drugiej umiejętnie wykorzystywać jej brand jako swoją dźwignię marketingową. Działasz wtedy w synergii i to Ci szczerze polecam.

Drugim aspektem budowania silnego osobistego brandu, gdy się działa w marketingu sieciowym jest mentorski i „grupotwórczy”aspekt działalności. Budując grupę, silny brand osobisty sprzyja jej rozwojowi. Prowadź więc równolegle działania zarówno w systemie jak i wspieraj marketingowo siebie samego i swoje nazwisko. Masz bardzo szerokie pole działania, wykorzystaj je.

I na koniec prośba… Jeśli podoba Ci się ten post lub uważasz, że może być istotny dla innych, proszę udostępnij, skomentuj, zalajkuj… Dziękuję 🙂

Zdjęcie: Pixabay.com

Udostępnij: