4 elementy, bez których nie zbudujesz silnej marki: Symbol

Opublikowano: 13-12-2017


Symbol…

Symbol… Jabłko to… firma Apple? Syrenka to… Warszawa? Egipt to.. piramidy?

Pierwsze skojarzenie ustawia nam w głowie myślenie na temat danego podmiotu a pytanie, dlaczego to jest istotne, dotyczy w szczególności marki osobistej, marki biznesowej.

Bycie postrzeganym jako symbol biznesu, branży lub dziedziny w której się specjalizuje to Olimp budowania swojej marki. Best of the best i faktycznie zwieńczenie długiej drogi do celu.

Budując swoją markę…

Warto w kontekście symbolu przemyśleć dwie rzeczy. Jaki atrybut będzie przyświecał naszemu publicznemu działaniu / biznesowi, który z jednej strony wspomoże, ociepli, dookreśli nasz wizerunek, uczyni go sympatycznym, charakterystycznym, unikalnym i rozpoznawalnym. Po drugie, jak zaprojektować swoją drogę ku wypromowaniu własnej marki, by stać się symbolem w swojej dziedzinie. Symbolem – skojarzeniem, na dźwięk lub widok którego nasze otoczenie nie będzie miało watpliwości, że chodzi właśnie o nas.

Czym może być symbol?

Tak naprawdę ograniczeń nie ma, pod warunkiem, że skojarzenia w głowach odbiorców przyniesie tylko pozytywne oraz idealnie scharakteryzuje Was tak, jak byście chcieli się pozycjonować i prezentować publicznie. Symbol odzwierciedla wartości marki, buduje skojarzenia, wrażenia i emocje jej odbiorców / klientów. Pamiętajmy, że można go umieścić w logo, komunikacji w klientami, wykorzystać na wiele twórczych sposobów. Wspiera rozpoznawalność.

4 elementy, bez których nie zbudujesz silnej marki Symbol 17-12-13

A może wymyślicie coś jeszcze innego?

Mam nadzieję, że ten tekst zainspiruje Was do znalezienia jedynego, super fajnego i kojarzonego tylko z Wami symbolu, tak silnego i jednoznacznie się kojarzącego jak piramida i Sfinks 🙂

I na koniec prośba… Jeśli podoba Ci się ten post lub uważasz, że może być istotny dla innych, proszę udostępnij, skomentuj, zalajkuj… Dziękuję 🙂
Zdjęcie: pixabay.com

Udostępnij: