Kto to jest marka osobista a kto tylko celebryta?

Opublikowano: 04-06-2020


Kto to jest marka osobista a kto celebryta. Sam termin „marka osobista” faktycznie może sprawiać nam problemy. Brak jednoznacznej definicji, więc każdy sam interpretuje jego znaczenie, a tym samym to, kto dla niego jest, lub nie jest, „MARKĄ”. W polskim życiu publicznym (społecznym, kulturalnym, medialnym, politycznym) mamy zarówno autentyczne marki osobiste, jak i osoby które bardziej można określić jako GWIAZDY. Ale często w potocznym rozumieniu termin marka osobista i gwiazda może oznaczać prawie to samo.

Także wśród specjalistów od kreowania marek osobistych nie ma jednoznacznej zgody, co do rozumienia tego terminu.

Kilka parametrów według których określamy, kto jest, a kto nie jest silną marką osobistą jest jednak stałych. Wśród nich są m.in.:

Jak widzimy, jest możliwe, że nawet niektórzy celebryci mogą spełniać te kryteria. Warto wiedzieć, jak ich wszystkich rozróżnić.

Dziś nam się trochę miesza, kto to jest prawdziwa marka osobista, a kto tylko celebryta

pixabay.com
pixabay.com

Oto moje osobiste kryterium, które polecam także Wam do „przymiarki”, w jakiej kategorii daną osobę możemy postrzegać. To nieposzlakowana reputacja autorytetu i wspomniany wyżej szacunek otoczenia. Gdy prawdziwa, mocna marka osobista zabiera głos na tematy bieżące, ważne dla nas czy ogółu społeczeństwa, słucha się jej z uwagą i poczuciem, że opinia ta dużo wnosi, jest istotna. Prawdziwa marka osobista nie pozwoli sobie na gadanie byle gadać, bo wie, że jej głos dużo waży i jest słuchany. To nadaje rangę jej wystąpieniu.

Celebrytom na ogół nie przyznajemy rangi autorytetu. Ich wpływ, choć często istotny dla fanów, nie ma siły zmiany układu pionków na szachownicy (taka moja metafora).

Tylko mocna marka to istotny game changer.

Dorota Anna Wróblewska, Mentor Marki

Udostępnij: