Marka osobista – co to znaczy?

Opublikowano: 23-07-2019


Marka osobista – co to znaczy? Kilka aspektów…

Marka osobista? Czy to nasza lepsza wersja siebie, którą podziwiają inni? A może charyzma, umożliwiająca pociągnięcie za soba i inspirowanie innych? Czy też po prostu umiejętność „sprzedania” samego siebie oraz swoich usług?

Z marką jest jak z przyjaciółmi.

Spotykamy ludzi, z których część zostaje naszymi przyjaciółmi. Staje się tak, gdy poznana osoba ocenia znajomość z nami jako cenną, unikalną, niezastępowalną. Chce być w ciągłym kontakcie, który odczuwa jako przyjemność, oczekuje też korzyści, dostrzega je i docenia. Nieco podobnie jest z marką osobistą….

Po pierwsze, to my w oczach otoczenia.

To obraz, jaki odbiera druga osoba w kontakcie z nami i jej własna ocena. Oczywiście ta najwyższa, bo inaczej nie można zostać marką. Najczęściej odnosimy ją do życia zawodowego i aktywnego kreowania kariery. Ale nasza marka to też zespół cech, które nadają nam konieczną dla marki charakterystyczną indywidualność i oryginalność. Bardziej osobistą niż tylko zawodową – oba te obszary wzajemnie się uzupełniają.

Im więcej ludzi będziemy swą marką przyciągać, tym bardziej nasz biznes i nasz wizerunek na tym skorzystają. Stąd dziś marka osobista to „must” dla tych, którzy żyją zawodowo, nie boją się słowa „rozpoznawalność” i są głodni (różnie definiowanego) sukcesu.

Marka osobista - co to jest i czy chcesz nią być

Marka osobista jest dla każdego, silna marka osobista niekoniecznie.

Pan Tomek, niezastępowalny jako złota rączka (rozrywany i długie terminy, ale nie szkodzi, poczekam) Pania Maria i jej warzywniak za rogiem (zawsze tylko świeże warzywa, jak ona to robi?), grafik komputerowy tworzący naszą stronę firmową (piękną nam zrobił, na czas i jak śmiga…) to wszystko są marki osobiste na miarę ich chęci i możliwości. Silna marka osobista z reguły nie poprzestaje na lokalnym działaniu a jej cechą charakterystyczną jest to, że zawsze chce więcej. Ma plan rozwoju, który konsekwentnie realizuje, i którego efekty są dość szybko publicznie widoczne. To są marki, które mają szansę – i najczęściej chcą, stawiają to sobie za cel – zmieniać świat. Temu nie każdy sprosta, bo siła determinacji to coś, co nas różni. Markami o bardzo szerokim, nawet globalnym zasięgu zostają nieliczni. I to jest ok. Nie wszyscy muszą.

Silna marka góry przenosi i kreuje świat. Jeśli chcesz być marką, warto być właśnie taką.

Po pierwsze konkretna wizja, po drugie ustalona i konsekwentna droga, po trzecie realizując te dwa elementy szybko odczujesz w swoim życiu zmianę. Silna marka osobista wie dokąd podąża, zalicza kamienie milowe kariery i rozwoju, daje swoim odbiorcom wartość i cieszy się ich lojalnością. Za silną marką klient pójdzie wszędzie, nie tylko do nieba, ale i do piekła.

Tak więc silna marka musi być najlepszą wersją siebie samej. Dobrze, jeśli ma charyzmę, bo musi wpływać (oby pozytywnie!) na innych. I nie mylić jej proszę ze skuteczną sprzedażą swoich usług. Sprzedaż to korzyść wtórna uroku, jaki marka wszem i wobec roztacza.

Kontakt z marką nas buduje. Kontakt ze wspaniałą marką osobistą potrafi zmienić wiele w nas, czy tego chcemy czy nie. Między innymi tym sposobem zmienia się świat, a my rozwijamy się – na wielu polach – wraz z nim.

 

Jeśli podoba Ci się ten post i/lub uważasz, ze może być istotny dla innych, proszę udostępnij, polub, skomentuj. Dziękuję 🙂

Zdjęcie: pixabay.com (StockSnap)

Udostępnij: