Informacja o marce a marketing. Odkryj różnice!

Opublikowano: 17-09-2018


Informacja o marce a marketing – jakie są różnice? Odpowiadam w dzisiejszym wpisie na blogu.

Informacja…

Nie osiągniesz NIGDY zamierzonego efektu promocji swojej marki, gdy nie będziesz rozróżniać, jak pisać o niej (tj. o produkcie, usłudze, o sobie), teksty informacyjne a jak tego nie robić. Informacja nie może zawierać superlatyw, więc dla bezpieczeństwa pozostań przy faktach, odpuść pochwały, czyli kasuj przymiotniki. Skasuj też wszystkie słowa, naginające rzeczywistość (bo takie na pewno napiszesz, bądźmy szczerzy) gdy jesteś zdeterminowany, by znaleźć klienta i sprzedać. Koncentruj się na faktycznych cechach oraz korzyściach, które na pewno odniesie klient.

Przejrzyj ostatnie teksty o swojej marce i zaznacz, które z nich mają więcej cech informacyjnych. Zastanów się, jak można je poprawić, by były dobrymi źródłami INFORMACJI.

…to nie to samo co marketing

Hasła i teksty marketingowe mają za to swojej prawa i tu możesz napisać, że Twój produkt kładzie inne na łopatki. Ale dobry tekst marketingowy to tekst celnie odpowiadający na potrzeby klienta. Koncentrujący się właśnie na tym aspekcie, a tylko w pewnym stopniu na naszej własnej potrzebie sprzedaży i zarobku. Wydawałoby się, że jest odwrotnie, ale nie. Pomyśl o tym! To idealnie zgrana odpowiedź produktu na potrzeby klienta dobrze sprzedaje, wzmocniona a nie zastąpiona technikami sprzedaży.

Gdy sytuacja wymaga napisania tekstu z informacjami o produkcie a Ty zaserwujesz marketingową papkę – celu nie osiągniesz. Sam jako konsument i odbiorca komunikacji, którą stosują inne marki irytujesz się. Gdy zamiast konkretów ktoś zachwala swój produkt i koncentrując się na pochwałach, nie informuje o realnych cechach i korzyściach.

Czy będąc po drugiej stronie – pisząc, mówiąc o swojej marce – nie zapominasz o tych doświadczeniach jako klient i powielasz to, co tak Cię denerwuje u innych?

Informacja o marce a marketing. Odkryj różnice! | MentorMarki.pl

Rozwaga i know-how

Umiar jest wskazany zawsze. Sprawdzić to można np. dając tekst komuś do przeczytania, zanim oddamy do publikacji. Bez względu na to czy jest to katalog promocyjny, tekst na FB czy opis na stronę internetową. Do którego z tych trzech wymienionych miejsc wrzucisz tekst marketingowy a do którego informacyjny?

I na koniec prośba: jeśli w moim poście informacja o marce a marketing znalazłeś wartość dla siebie i oceniasz, że może być istotny także dla innych, proszę zalajkuj, skomentuj i udostępnij 🙂 Będzie mi bardzo miło, dziękuję 🙂

Zdjęcie: pixabay.com

Udostępnij:

Dorota Wróblewska

Dorota Anna Wróblewska – specjalistka public relations, stworzyła brand Mentor Marki. Pionierka mentoringu marki osobistej w biznesie, przeznaczonego dla osób pracujących na własne nazwisko, budujących „personal brand”.