Jak zbudować markę firmy? Potrzebna jest koncepcja i strategia, czyli konkretny plan działania, a ty na początku nic o tym nie wiesz…
Czytaj więcejTrzeba aktywnie kreować wizerunek swojej firmy, bo nie ma takiego elementu w naszym biznesie, który nie miałby wpływu na jej wizerunek. Oto one…
Czytaj więcejGdy myślimy o rozpoznawalności naszej marki i jej budowaniu, na myśl nasuwa nam się przede wszystkim takie skojarzenie jak promocja. Ale czy budowa rozpoznawalności streszcza się w działaniach promocyjnych? Tylko poniekąd.
Czytaj więcejJak świadomie budować silną markę osobistą? Poznajecie osobę znaną i podziwianą, po fakcie mierzycie się z dziwnym odczuciem, że coś jest nie tak. Dlaczego?
Czytaj więcejBudowa marki osobistej to systematyczna i mrówcza praca. Jak nie stracić zapału i nie pominąć żadnego z elementów? Z pomocą przychodzi kaizen, czyli japońska metoda małych kroczków w dążeniu do celu.
Czytaj więcejCo łączy silne marki ? Są rozpoznawalne, cieszą się dobrą reputacją, odnoszą sukces, a najmocniejsze stają się wręcz „symbolem”. Jeśli zastanawiasz się, jak zbudować sobie silną markę osobistą, zwróć uwagę na te cztery ważne aspekty.
Czytaj więcejCzy jesteś właściwym człowiekiem na właściwym miejscu? Pracując nad swoją marką w biznesie, musisz być pewien, że tak jest. Pomogą Ci w tym darmowe i płatne narzędzia do budowy spójnej marki osobistej.
Czytaj więcejMarka osobista. Czy to lepsza wersja siebie, którą podziwiają inni? Charyzma, która inspiruje innych i pociąga ich za Tobą? A może po prostu umiejętność „sprzedania” siebie oraz swoich usług? Przyjrzyjmy się, czym w teorii i w praktyce jest marka osobista.
Czytaj więcejIdentyfikacja wizualna firmy – mało kto wśród osób prowadzących własną działalność myśli o jej graficznej prezentacji, wspierającej i biznes i wizerunek. Posiadanie identyfikacji wizualnej nie jest przypisane do większych firm i korporacji. Warto ją mieć zawsze!
Czytaj więcejKto to jest marka osobista a kto celebryta. W potocznym rozumieniu oba terminy mogą oznaczać prawie to samo. Ale to nie jest to samo.
Czytaj więcejCzy wszyscy influencerzy zasługują na naszą uwagę? No cóż, sporo zależy od tego, jaki mamy stosunek do tych, którym pozwalamy na siebie wpływać. W mojej ocenie przed tą „branżą” stoją różne perspektywy.
Czytaj więcejNa pytania od potencjalnych klientów: „chcę założyć fanpejdż i budować swoją markę osobistą, czy może mi Pani pomóc?” z reguły odpowiadam, że mogę pomóc, ALE…
Czytaj więcejNie lubimy upływającego czasu, ale jeśli przystępujemy do świadomego budowania swojej marki osobistej w życiu publicznym, jest dobra wiadomość: czas działa / może działać na naszą korzyść.
Czytaj więcej„Właśnie otwieram kanał na You Tube, więc – jak Pani widzi – buduję swoją markę”. Odpowiadam „To świetnie, a co poza tym Pan robi, by tę markę budować?”
Czytaj więcejCo robisz jako marka, by być blisko swojego klienta? Tak naprawdę blisko? Polecam Wam zasadę 3xW, którą sama z powodzeniem w mojej pracy stosuję.
Czytaj więcejBycie MARKĄ OSOBISTĄ to coś więcej niż bycie dobrym w swoim fachu. To dawanie z siebie więcej i wyczucie momentu, w którym należy ogłosić swe przesłanie światu. On właśnie to zrobił.
Czytaj więcejChcę być marką osobistą, ale moje wady są zbyt silne i nie mogę ich ukryć. Co robić? – pyta mnie w mailu Pan D. Jeśli ktoś uważa, że odpowiedzią będzie „proszę pozbyć się wad”, to ja powiem… NIE
Czytaj więcejChcę być marką osobistą, ale moje wady są zbyt silne i nie mogę ich ukryć. Co robić? – pyta mnie w mailu Pan D. Jeśli ktoś uważa, że odpowiedzią będzie „proszę pozbyć się wad”, to ja powiem… TAK
Czytaj więcejMarka powinna oferować więcej niż swoją podstawową ofertę, to oczywista oczywistość. Ale to nie wyczerpuje sprawy, rzecz jest bardziej skomplikowana.
Czytaj więcejCzy macie poczucie, że swoją pracą i wypracowaną marką służycie społeczeństwu?
Czytaj więcejNawet jeśli jesteś self-made manem i do wszystkiego dochodzisz sam, i tak powinieneś skorzystać z pomocy. Poprosić piarowca lub mentora o współpracę. Jak?
Czytaj więcejW 10 lat od powstania pierwszej restauracji, jego stworzone w międzyczasie imperium w 2019 r. upada. Oto kilka błędów, które mogą nas, ludzi także pracujących na własną markę, sporo nauczyć…
Czytaj więcejJak uważać na wypuszczane informacje i hasła? „Aspirin – więcej niż myślisz na ból”. Bayer AG kupił Monsanto – wg mediów „naczelnego truciciela USA” – by leczyć chorych po kontakcie z glifosatem…
Czytaj więcejCzy „kreowanie” marki ma coś wspólnego z kłamstwem? Dziś kilka refleksji o tym, dlaczego warto budować swoją markę i dlaczego na wartościach, pomimo wątpliwości, że to i tak tylko „piar”.
Czytaj więcejNajwyższy stopień marki osobistej… Hm… punkt startowy u wszystkich jest podobny, nie ma tu znaczenia wiek, status materialny czy doświadczenie życiowe. Każdy posiada COŚ, co może lub chce wykorzystać. Jak dojść do poziomu, który chcemy osiągnąć?
Czytaj więcejNasi odbiorcy oczekują nowego, niestandardowego działania, frapującej innowacji, której wcześniej nie widzieli i nie doświadczyli. Można im to dać na wielu polach…
Czytaj więcejMarzenie – odwaga – inspiracja – harmonia… Kilka słów o tych aspektach w budowie marki osobistej.
Czytaj więcejStudiowałam w Akademii Teatralnej w Warszawie. Na II roku zostałam przewodniczącą samorządu studentów z prawem do uczestnictwa w posiedzeniach senatu uczelni. Przy okrągłym stole zasiadali tam m.in.: Jan Englert, Anna Seniuk, Andrzej Łapicki, Maja Komorowska, Zofia Kucówna, sam kwiat polskiego teatru i filmu. No i ja – szara, anonimowa studentka….
Czytaj więcejŻyjąc w czasach kultu osobowości i ekspansji ekstrawertyzmu obawiamy się, że nie damy rady „przebić się” w świecie, premiującym cechy i wartości, których nam brakuje. I co z tym zrobić?
Czytaj więcejPowiedzonko, że „wszyscy, to znaczy nikt” doskonale się sprawdza w marketingu. Pamiętajmy o tym w sytuacji, gdy szukamy klientów dla naszej oferty, podobnie jak pan sprzedający kapelusze na plaży zalanej słońcem. Oto kilka uwag o sprzedaży i komunikacji popularnego produktu „dla wszystkich”.
Czytaj więcejKim są odbiorcy marki? To prawie nigdy nie jest jedna grupa…. Raczej kilka różnych. Z reguły na ćwiczeniach z moimi klientami wyodrębniamy ich ok. 10-ciu. Następnie dzielimy według… o tym w tekście poniżej….
Czytaj więcejWiele z publicznych wizerunków osób ogólnie znanych można by poddać w wątpliwość, bo nie są oparte ani na prawdzie, ani na wartościach. Różne wydarzenia skłoniły mnie do kilku refleksji na ten temat…
Czytaj więcejNie osiągniesz zamierzonego efektu promocji swojej marki, gdy nie będziesz rozróżniać, jak pisać o niej teksty informacyjne by były dobrymi źródłami informacji, a jak tego nie robić?
Czytaj więcejJak zacząć? To najczęstsze pytanie jakie mi zadajecie w prywatnych wiadomościach. Oto moja podpowiedź tj. roboczy zestaw spraw do przemyślenia i opracowania na start. Najważniejsze – nie zaczynaj od….
Czytaj więcejCechy, które mogą zrobić z nas tych wielkich na miarę naszych planów i możliwości, z reguły nosimy w sobie. Wielcy ludzie, których obserwujemy, są tego przykładem…
Czytaj więcej„Gdyby został mi ostatni dolar, wydałbym go na PR” – powiedział kiedyś BILL GATES. Ja mówię tak: „Jeśli pracujecie na swoje nazwisko, nie stać Was na to, by NIE prowadzić działań PR”.
Czytaj więcej„Wizerunek” bywa mylony z pojęciem „marka osobista”. Trudność sprawia ocena, czy dana osoba ma przemyślany, wyeksponowany wizerunek czy też jest dobrą marką osobistą…
Czytaj więcejNiezbędne jest obiektywne spojrzenie z zewnątrz i nie ma się co oszukiwać, że każdy umie sam siebie obiektywnie zanalizować tak, by wyłowić elementy, na których warto tę markę budować…
Czytaj więcejNasza kadra piłkarska to marka sama w sobie, tak przedstawiana odbiorcom i promowana. Nie ma konkurencji i może dlatego kibice jeszcze przy niej są. Ale dobrej marce nie o to chodzi, prawda?
Czytaj więcejJak „sprzedać” moją markę innym? Oto pytania-podpowiedzi do opisu własnego biznesu, by sprzedać – taki, jak chcemy – wizerunek tego, czym się zajmujemy i jaka jest nasza filozofia działania.
Czytaj więcejOto wybrane kategorie – w moim subiektywnym wyborze, gdyż z pewnością jest ich więcej – według których rozpoznajemy, kogo można nazwać marką osobistą, influencerem lub celebrytą…
Czytaj więcejJeśli chcecie budować swoją markę osobistą w kontekście prowadzonego biznesu oto pytanie, które należy sobie zadać jako pierwsze. A moja odpowiedź dla Was brzmi „Jak to od czego? Od końca!”. Wiecie dlaczego?
Czytaj więcejPromocja wokół własnej marki nie wystarczy do jej zbudowania, jeśli się nie stosuje oczywistej prawdy, że nie ma nic ważniejszego dla przedsiębiorcy niż bycie w stałym kontakcie z klientem…
Czytaj więcej„Właśnie otwieram małą firmę usługową. Jakieś wytyczne na start, jeśli chodzi o budowanie marki?” – pyta mnie w mailu Pani D. Pytanie „jak pracować nad marką”, jest tu na wagę złota…
Czytaj więcejCzy klient jest zadowolony? Czy produkt spełnił oczekiwania? Jeśli tak, czy wróci po następne? Jeśli nie, co mógłbym poprawić? I czy to kwestia wyrobionej, lub nie, marki mojego biznesu? – pisze do mnie Pan O.
Czytaj więcejKlient odbiera, płaci, dziękuje, mówi, że piękne i… odchodzi by więcej nie wrócić. I nie poleca innym. Brzmi znajomo? Zmora tych, którzy żyją z pracy wykonywanej osobiście i na swoje nazwisko…
Czytaj więcejPan F. napisał: „Nie wiem czy istnieje slow marka. (…) Komunikacja musi opierać się o treści istotne dla społeczności, w przeciwnym wypadku giniemy w zalewie treści. Gdzie tu marka slow?”
Czytaj więcejMarki „slow” – w przeciwieństwie do tych „fast”, „fit”, „exclusive” i zwykłych „regular”, bywają postrzegane jako „antymarki” Czy – i w czym – mają potencjał do wypromowania się?
Czytaj więcej