Czytelnia
Marka osobista – co to znaczy?

Czy marka osobista musi być najlepszą wersją siebie samej? Czy musi mieć charyzmę, by wpływać na innych? A co ze skuteczną sprzedażą swoich usług? Czy to konieczny warunek?

 

Czytaj więcej
Silna marka osobista: słabości i wady kontra perfekcja cz.2

Chcę być marką osobistą, ale moje wady są zbyt silne i nie mogę ich ukryć. Co robić? – pyta mnie w mailu Pan D. Jeśli ktoś uważa, że odpowiedzią będzie „proszę pozbyć się wad”, to ja powiem… NIE

Czytaj więcej
Silna marka osobista: słabości i wady kontra perfekcja cz.1

Chcę być marką osobistą, ale moje wady są zbyt silne i nie mogę ich ukryć. Co robić? – pyta mnie w mailu Pan D. Jeśli ktoś uważa, że odpowiedzią będzie „proszę pozbyć się wad”, to ja powiem… TAK

Czytaj więcej
„Tego nie ma nikt inny” czyli z czego składa się marka

Marka powinna oferować więcej niż swoją podstawową ofertę, to oczywista oczywistość. Ale to nie wyczerpuje sprawy, rzecz jest bardziej skomplikowana.

Czytaj więcej
Marka w służbie społeczeństwu. Kilka uwag…

Czy macie poczucie, że swoją pracą i wypracowaną marką służycie społeczeństwu?

Czytaj więcej
Kto mi powie, jak mam promować swoją markę?

Nawet jeśli jesteś self-made manem i do wszystkiego dochodzisz sam,  i tak powinieneś skorzystać z pomocy. Poprosić piarowca lub mentora o współpracę. Jak?

Czytaj więcej
Coś ty zrobił Jamie Oliver, czyli wpadka jego fantastycznej marki osobistej…

W 10 lat od powstania pierwszej restauracji, jego stworzone w międzyczasie imperium w 2019 r. upada. Oto kilka błędów, które mogą nas, ludzi także pracujących na własną markę, sporo nauczyć…

Czytaj więcej
Nawet aspiryna nie pomoże na ból po błędnych krokach biznesowych

Jak uważać na wypuszczane informacje i hasła? „Aspirin – więcej niż myślisz na ból”. Bayer AG kupił Monsanto – wg mediów „naczelnego truciciela USA” – by leczyć chorych po kontakcie z glifosatem…

Czytaj więcej
Kłamstwem można daleko zajść, ale nie można wrócić

Czy „kreowanie” marki ma coś wspólnego z kłamstwem? Dziś kilka refleksji o tym, dlaczego warto budować swoją markę i dlaczego na wartościach, pomimo wątpliwości, że to i tak tylko „piar”.

Czytaj więcej
Najwyższy stopień marki osobistej – jaki?

Najwyższy stopień marki osobistej… Hm… punkt startowy u wszystkich jest podobny, nie ma tu znaczenia wiek, status materialny czy doświadczenie życiowe. Każdy posiada COŚ, co może lub chce wykorzystać. Jak dojść do poziomu, który chcemy osiągnąć?

Czytaj więcej
Ponad standard – dwa słowa kluczowe dla marki osobistej

Nasi odbiorcy oczekują nowego, niestandardowego działania, frapującej innowacji, której wcześniej nie widzieli i nie doświadczyli. Można im to dać na wielu polach…

Czytaj więcej
Historia marki w 4 kamykach (milowych) zamknięta

Marzenie – odwaga – inspiracja – harmonia… Kilka słów o tych aspektach w budowie marki osobistej.

Czytaj więcej
Mój osobisty post o marce osobistej

Studiowałam w Akademii Teatralnej w Warszawie. Na II roku zostałam przewodniczącą samorządu studentów z prawem do uczestnictwa w posiedzeniach senatu uczelni. Przy okrągłym stole zasiadali tam m.in.: Jan Englert, Anna Seniuk, Andrzej Łapicki, Maja Komorowska, Zofia Kucówna, sam kwiat polskiego teatru i filmu. No i ja – szara, anonimowa studentka….

Czytaj więcej
Marka osobista w czasach przewartościowującego się świata

Żyjąc w czasach kultu osobowości i ekspansji ekstrawertyzmu obawiamy się, że nie damy rady „przebić się” w świecie, premiującym cechy i wartości, których nam brakuje. I co z tym zrobić?

Czytaj więcej
Dlaczego nie każdy będzie naszym klientem?

Powiedzonko, że „wszyscy, to znaczy nikt” doskonale się sprawdza w marketingu. Pamiętajmy o tym w sytuacji, gdy szukamy klientów dla naszej oferty, podobnie jak pan sprzedający kapelusze na plaży zalanej słońcem. Oto kilka uwag o sprzedaży i komunikacji popularnego produktu „dla wszystkich”.

Czytaj więcej
Kim są odbiorcy marki?

Kim są odbiorcy marki? To prawie nigdy nie jest jedna grupa…. Raczej kilka różnych. Z reguły na ćwiczeniach z moimi klientami wyodrębniamy ich ok. 10-ciu. Następnie dzielimy według… o tym w tekście poniżej….

Czytaj więcej
Wizerunek publiczny a prawda o człowieku

Wiele z publicznych wizerunków osób ogólnie znanych można by poddać w wątpliwość, bo nie są oparte ani na prawdzie, ani na wartościach. Różne wydarzenia skłoniły mnie do kilku refleksji na ten temat…

Czytaj więcej
Zestaw dobrych pytań o marce osobistej – na start

Zestaw dobrych pytań, który wrzucam Wam celem inspiracji dla budowy własnej MARKI. Pomocny na START, gdy już wiadomo, że chce się podjąć WYZWANIE, ale tkwi się w… chaosie prapoczątku.

Czytaj więcej
Informacja o marce a marketing. Odkryj różnice!

Nie osiągniesz zamierzonego efektu promocji swojej marki, gdy nie będziesz rozróżniać, jak pisać o niej teksty informacyjne by były dobrymi źródłami informacji, a jak tego nie robić?

Czytaj więcej
Jak zacząć się promować w internecie? Pytania na start…

Jak zacząć? To najczęstsze pytanie jakie mi zadajecie w prywatnych wiadomościach. Oto moja podpowiedź tj. roboczy zestaw spraw do przemyślenia i opracowania na start. Najważniejsze – nie zaczynaj od….

Czytaj więcej
Autentyczność – wspólny mianownik wielkich osobowości

Cechy, które mogą zrobić z nas tych wielkich na miarę naszych planów i możliwości, z reguły nosimy w sobie. Wielcy ludzie, których obserwujemy, są tego przykładem…

Czytaj więcej
Reputacja – wielki kapitał marki

Reputacja w biznesie, a więc i w pracy nad marką, jest wszystkim. W budowaniu swojej osobistej reputacji nie chodzi o to, by być rozpoznawalnym (to też, ale…) chodzi o to, by…

Czytaj więcej
Marka osobista – co to znaczy i dla kogo jest?

Czym jest marka osobista? „Lepsza wersja siebie”? Charyzma? Umiejętność „sprzedania” siebie i tego co mamy do zaoferowania? Dziś  to „must” dla tych, którzy żyją zawodowo i stawiają sobie ambitne cele…

Czytaj więcej
Na co wydać ostatniego dolara radzi Bill Gates…

„Gdyby został mi ostatni dolar, wydałbym go na PR” – powiedział kiedyś BILL GATES. Ja mówię tak: „Jeśli pracujecie na swoje nazwisko, nie stać Was na to, by NIE prowadzić działań PR”.

Czytaj więcej
Kilka uwag o wizerunku w marce osobistej

„Wizerunek” bywa mylony z pojęciem „marka osobista”. Trudność sprawia ocena, czy dana osoba ma przemyślany, wyeksponowany wizerunek czy też jest dobrą marką osobistą…

Czytaj więcej
Czy markę osobistą mogę zbudować sam czy poprosić o pomoc specjalistę?

Niezbędne jest obiektywne spojrzenie z zewnątrz i nie ma się co oszukiwać, że każdy umie sam siebie obiektywnie zanalizować tak, by wyłowić elementy, na których warto tę markę budować…

Czytaj więcej
Dlaczego wartości są niezbędne przy budowie marki?

Nasza kadra piłkarska to marka sama w sobie, tak przedstawiana odbiorcom i promowana. Nie ma konkurencji i może dlatego kibice jeszcze przy niej są. Ale dobrej marce nie o to chodzi, prawda?

Czytaj więcej
Jak „sprzedać” moją markę innym? Jak o niej opowiadać?

Jak „sprzedać” moją markę innym? Oto pytania-podpowiedzi do opisu własnego biznesu, by sprzedać – taki, jak chcemy – wizerunek tego, czym się zajmujemy i jaka jest nasza filozofia działania.

Czytaj więcej
Poznaj siebie zanim rozpoczniesz zycie publiczne, czyli praktyczne narzędzia do budowy marki osobistej

Jesteś właściwym człowiekiem na właściwym miejscu? Budując swoją markę w biznesie musisz wiedzieć, że tak jest. Poznać instrument, na którym pracujesz – to Ty sam. Co może Ci w tym pomóc?

Czytaj więcej
Marki osobiste – influencerzy – celebryci. Jak rozpoznać kto jest kim?

Oto wybrane kategorie – w moim subiektywnym wyborze, gdyż z pewnością jest ich więcej – według których rozpoznajemy, kogo można nazwać marką osobistą, influencerem lub celebrytą…

Czytaj więcej
Od czego należy zacząć budowę marki osobistej w biznesie?

Jeśli chcecie budować swoją markę osobistą w kontekście prowadzonego biznesu oto pytanie, które należy sobie zadać jako pierwsze. A moja odpowiedź dla Was brzmi „Jak to od czego? Od końca!”. Wiecie dlaczego?

Czytaj więcej
Być w stałym kontakcie z klientem – to prostsze niż zjedzenie cytryny!

Promocja wokół własnej marki nie wystarczy do jej zbudowania, jeśli się nie stosuje oczywistej prawdy, że nie ma nic ważniejszego dla przedsiębiorcy niż bycie w stałym kontakcie z klientem…

Czytaj więcej
4 elementy, bez których nie zbudujesz silnej marki: Symbol

Symbol. Pierwsze skojarzenie ustawia nam w głowie myślenie na temat danego podmiotu a pytanie, dlaczego to jest istotne, dotyczy w szczególności marki osobistej, marki biznesowej.

Czytaj więcej
4 elementy, bez których nie zbudujesz silnej marki: Sukces

Sukces – czym jest, czy masz go przed oczami? Definiowania własnego sukcesu można, trzeba się nauczyć, by ocenić, czy to jest to, o co nam chodziło. A gdy nam się „wyświetli”, można go „zaprogramować”.

Czytaj więcej
4 elementy, bez których nie zbudujesz silnej marki: Reputacja

Reputacja. Dziś, gdy marketing rekomendacyjny, szeptany i inne formy oddziaływania marketingowego rozwijają się najszybciej, właśnie bitwa na opinie, reputację, rozgłos i pamięć przynosi efekty biznesowe.

Czytaj więcej
4 elementy, bez których nie zbudujesz silnej marki: Rozpoznawalność

Budowa rozpoznawalności Twojej osobistej a więc i Twojej marki to „must”, skoro masz być marką pierwszego wyboru w swojej dziedzinie. Szczególnie wobec licznej konkurencji, jaką masz na rynku…

Czytaj więcej
Jak pracować nad marką, gdy właśnie otwieram biznes?

„Właśnie otwieram małą firmę usługową. Jakieś wytyczne na start, jeśli chodzi o budowanie marki?” – pyta mnie w mailu Pani D. Pytanie „jak pracować nad marką”, jest tu na wagę złota…

Czytaj więcej
Feedback od klienta a marka mojego biznesu

Czy klient jest zadowolony? Czy produkt spełnił oczekiwania? Jeśli tak, czy wróci po następne? Jeśli nie, co mógłbym poprawić? I czy to kwestia wyrobionej, lub nie, marki mojego biznesu? – pisze do mnie Pan O.

Czytaj więcej
Gdy klient nas nie poleca dalej… A chcemy być postrzegani jako marka…

Klient odbiera, płaci, dziękuje, mówi, że piękne i… odchodzi by więcej nie wrócić. I nie poleca innym. Brzmi znajomo? Zmora tych, którzy żyją z pracy wykonywanej osobiście i na swoje nazwisko…

Czytaj więcej
„Slow marka” a agresywny marketing

Pan F. napisał: „Nie wiem czy istnieje slow marka. (…) Komunikacja musi opierać się o treści istotne dla społeczności, w przeciwnym wypadku giniemy w zalewie treści. Gdzie tu marka slow?”

Czytaj więcej
Marka osobista „slow” i jej potencjał

Marki „slow” – w przeciwieństwie do tych „fast”, „fit”, „exclusive” i zwykłych „regular”, bywają postrzegane jako „antymarki” Czy – i w czym – mają potencjał do wypromowania się?

Czytaj więcej
Jak mam ocenić czy mam (lub nie mam) zbudowaną markę osobistą?

Pyta Pani Marzena. Mamy taki „case”: Pani Marzena pracuje na własny rachunek i jest księgową. Świadczy usługi dla osób prowadzących, tak jak ona, jednoosobową działalność gospodarczą. Czy chodzi tylko o biegłość w księgowaniu i sympatyczną obsługę klienta by widział on w pani Marzenie markę? Oczywiście, że nie!

Czytaj więcej