Czytelnia
Gdy budujemy markę swojej firmy…

Jak zbudować markę firmy? Potrzebna jest koncepcja i strategia, czyli konkretny plan działania, a ty na początku nic o tym nie wiesz…

Czytaj więcej
kreowanie wizerunku firmy
Kreowanie wizerunku firmy

Trzeba aktywnie kreować wizerunek swojej firmy, bo nie ma takiego elementu w naszym biznesie, który nie miałby wpływu na jej wizerunek. Oto one…

Czytaj więcej
jak zwiększyć rozpoznawalność marki - rekrutacja
Jak zwiększyć rozpoznawalność marki przedsiębiorcy? (1)

Gdy myślimy o rozpoznawalności naszej marki i jej budowaniu, na myśl nasuwa nam się przede wszystkim takie skojarzenie jak promocja. Ale czy budowa rozpoznawalności streszcza się w działaniach promocyjnych? Tylko poniekąd.

Czytaj więcej
jak zbudować silną markę osobistą
Jak świadomie budować silną markę osobistą. Świadomie? Czyli jak? (1)

Jak świadomie budować silną markę osobistą? Poznajecie osobę znaną i podziwianą, po fakcie mierzycie się z dziwnym odczuciem, że coś jest nie tak. Dlaczego?

Czytaj więcej
Budowa marki osobistej metodą Kaizen | Mentormarki.pl
Budowa marki osobistej metodą kaizen

Budowa marki osobistej to systematyczna i mrówcza praca. Jak nie stracić zapału i nie pominąć żadnego z elementów? Z pomocą przychodzi kaizen, czyli japońska metoda małych kroczków w dążeniu do celu.

Czytaj więcej
Jak zbudować silną markę osobistą? 4 elementy skutecznego personal brandingu

Co łączy silne marki ? Są rozpoznawalne, cieszą się dobrą reputacją, odnoszą sukces, a najmocniejsze stają się wręcz „symbolem”. Jeśli zastanawiasz się, jak zbudować sobie silną markę osobistą, zwróć uwagę na te cztery ważne aspekty.

Czytaj więcej
Jakie są narzędzia do budowy marki osobistej? MentorMarki.pl
6 praktycznych narzędzi wspierających budowę marki osobistej

Czy jesteś właściwym człowiekiem na właściwym miejscu? Pracując nad swoją marką w biznesie, musisz być pewien, że tak jest. Pomogą Ci w tym darmowe i płatne narzędzia do budowy spójnej marki osobistej.

Czytaj więcej
Czym jest marka osobista? I jak sprawdzić, czy już ją masz?

Marka osobista. Czy to lepsza wersja siebie, którą podziwiają inni? Charyzma, która inspiruje innych i pociąga ich za Tobą? A może po prostu umiejętność „sprzedania” siebie oraz swoich usług? Przyjrzyjmy się, czym w teorii i w praktyce jest marka osobista.

Czytaj więcej
działalność gospodarcza
Identyfikacja wizualna w jednoosobowej działalności gospodarczej…

Identyfikacja wizualna firmy – mało kto wśród osób prowadzących własną działalność myśli o jej graficznej prezentacji, wspierającej i biznes i wizerunek. Posiadanie identyfikacji wizualnej nie jest przypisane do większych firm i korporacji. Warto ją mieć zawsze!

Czytaj więcej
Kto to jest marka osobista a kto celebryta? MentorMarki.pl
Kto to jest marka osobista a kto celebryta?

Kto to jest marka osobista a kto celebryta. W potocznym rozumieniu oba terminy mogą oznaczać prawie to samo. Ale to nie jest to samo.

Czytaj więcej
Influencerzy pikują w dół

Czy wszyscy influencerzy zasługują na naszą uwagę? No cóż, sporo zależy od tego, jaki mamy stosunek do tych, którym pozwalamy na siebie wpływać. W mojej ocenie przed tą „branżą” stoją różne perspektywy.

Czytaj więcej
Dlaczego fanpejdż nie wychodzi?

Na pytania od potencjalnych klientów: „chcę założyć fanpejdż i budować swoją markę osobistą, czy może mi Pani pomóc?” z reguły odpowiadam, że mogę pomóc, ALE…

Czytaj więcej
Wizerunek w marce osobistej a upływający czas | Mentormarki.pl
Marka osobista lubi czas jak dobre wino

Nie lubimy upływającego czasu, ale jeśli przystępujemy do świadomego budowania swojej marki osobistej w życiu publicznym, jest dobra wiadomość: czas działa / może działać na naszą korzyść.

Czytaj więcej
prawdziwa marka
Prawdziwa (?) marka w Internecie

„Właśnie otwieram kanał na You Tube, więc – jak Pani widzi – buduję swoją markę”. Odpowiadam „To świetnie, a co poza tym Pan robi, by tę markę budować?”

Czytaj więcej
Co robisz jako marka, by być blisko swojego klienta? | Mentormarki.pl
Co robisz jako MARKA, by być blisko swojego klienta?

Co robisz jako marka, by być blisko swojego klienta? Tak naprawdę blisko? Polecam Wam zasadę 3xW, którą sama z powodzeniem w mojej pracy stosuję.

Czytaj więcej
Występ, który uczyni Cię marką... Joaquin Phoenix | MentorMarki.pl
Występ, który uczyni Cię marką… Joaquin Phoenix

Bycie MARKĄ OSOBISTĄ to coś więcej niż bycie dobrym w swoim fachu. To dawanie z siebie więcej i wyczucie momentu, w którym należy ogłosić swe przesłanie światu. On właśnie to zrobił.

Czytaj więcej
Silna marka osobista: słabości i wady kontra perfekcja cz.2 | MentorMarki.pl
Silna marka osobista: słabości i wady kontra perfekcja cz.2

Chcę być marką osobistą, ale moje wady są zbyt silne i nie mogę ich ukryć. Co robić? – pyta mnie w mailu Pan D. Jeśli ktoś uważa, że odpowiedzią będzie „proszę pozbyć się wad”, to ja powiem… NIE

Czytaj więcej
Silna marka osobista: słabości i wady kontra perfekcja cz.1 | Mentormarki.pl
Silna marka osobista: słabości i wady kontra perfekcja cz.1

Chcę być marką osobistą, ale moje wady są zbyt silne i nie mogę ich ukryć. Co robić? – pyta mnie w mailu Pan D. Jeśli ktoś uważa, że odpowiedzią będzie „proszę pozbyć się wad”, to ja powiem… TAK

Czytaj więcej
„Tego nie ma nikt inny” czyli z czego składa się marka

Marka powinna oferować więcej niż swoją podstawową ofertę, to oczywista oczywistość. Ale to nie wyczerpuje sprawy, rzecz jest bardziej skomplikowana.

Czytaj więcej
Marka w służbie społeczeństwu. Kilka uwag... | Mentormarki.pl
Marka w służbie społeczeństwu. Kilka uwag…

Czy macie poczucie, że swoją pracą i wypracowaną marką służycie społeczeństwu?

Czytaj więcej
Kto mi powie, jak mam promować swoją markę?

Nawet jeśli jesteś self-made manem i do wszystkiego dochodzisz sam,  i tak powinieneś skorzystać z pomocy. Poprosić piarowca lub mentora o współpracę. Jak?

Czytaj więcej
Wpadka fantastycznej marki osobistej - Jamie Oliver | MentorMarki.pl
Coś ty zrobił Jamie Oliver, czyli wpadka jego fantastycznej marki osobistej…

W 10 lat od powstania pierwszej restauracji, jego stworzone w międzyczasie imperium w 2019 r. upada. Oto kilka błędów, które mogą nas, ludzi także pracujących na własną markę, sporo nauczyć…

Czytaj więcej
Nawet aspiryna nie pomoże na ból po błędnych krokach biznesowych

Jak uważać na wypuszczane informacje i hasła? „Aspirin – więcej niż myślisz na ból”. Bayer AG kupił Monsanto – wg mediów „naczelnego truciciela USA” – by leczyć chorych po kontakcie z glifosatem…

Czytaj więcej
Dlaczego warto budować swoją markę | Mentormarki.pl
Kłamstwem można daleko zajść, ale nie można wrócić

Czy „kreowanie” marki ma coś wspólnego z kłamstwem? Dziś kilka refleksji o tym, dlaczego warto budować swoją markę i dlaczego na wartościach, pomimo wątpliwości, że to i tak tylko „piar”.

Czytaj więcej
Najwyższy stopień marki osobistej – jaki? | Mentormarki.pl
Najwyższy stopień marki osobistej – jaki?

Najwyższy stopień marki osobistej… Hm… punkt startowy u wszystkich jest podobny, nie ma tu znaczenia wiek, status materialny czy doświadczenie życiowe. Każdy posiada COŚ, co może lub chce wykorzystać. Jak dojść do poziomu, który chcemy osiągnąć?

Czytaj więcej
Ponad standard – dwa słowa kluczowe dla marki osobistej | MentorMarki.pl
Ponad standard – dwa słowa kluczowe dla marki osobistej

Nasi odbiorcy oczekują nowego, niestandardowego działania, frapującej innowacji, której wcześniej nie widzieli i nie doświadczyli. Można im to dać na wielu polach…

Czytaj więcej
Historia marki w 4 kamykach (milowych) zamknięta | MentorMarki.pl
Historia marki w 4 kamykach (milowych) zamknięta

Marzenie – odwaga – inspiracja – harmonia… Kilka słów o tych aspektach w budowie marki osobistej.

Czytaj więcej
Ekspert marki osobistej - Dorota Anna Wróblewska - MentorMarki.pl
Mój osobisty post o marce osobistej

Studiowałam w Akademii Teatralnej w Warszawie. Na II roku zostałam przewodniczącą samorządu studentów z prawem do uczestnictwa w posiedzeniach senatu uczelni. Przy okrągłym stole zasiadali tam m.in.: Jan Englert, Anna Seniuk, Andrzej Łapicki, Maja Komorowska, Zofia Kucówna, sam kwiat polskiego teatru i filmu. No i ja – szara, anonimowa studentka….

Czytaj więcej
Marka osobista w czasach przewartościowującego się świata | MentorMarki.pl
Marka osobista w czasach przewartościowującego się świata

Żyjąc w czasach kultu osobowości i ekspansji ekstrawertyzmu obawiamy się, że nie damy rady „przebić się” w świecie, premiującym cechy i wartości, których nam brakuje. I co z tym zrobić?

Czytaj więcej
Dlaczego nie każdy będzie naszym klientem? | MentorMarki.pl
Dlaczego nie każdy będzie naszym klientem?

Powiedzonko, że „wszyscy, to znaczy nikt” doskonale się sprawdza w marketingu. Pamiętajmy o tym w sytuacji, gdy szukamy klientów dla naszej oferty, podobnie jak pan sprzedający kapelusze na plaży zalanej słońcem. Oto kilka uwag o sprzedaży i komunikacji popularnego produktu „dla wszystkich”.

Czytaj więcej
Kim są odbiorcy marki? | MentorMarki.pl
Kim są odbiorcy marki?

Kim są odbiorcy marki? To prawie nigdy nie jest jedna grupa…. Raczej kilka różnych. Z reguły na ćwiczeniach z moimi klientami wyodrębniamy ich ok. 10-ciu. Następnie dzielimy według… o tym w tekście poniżej….

Czytaj więcej
Wizerunek publiczny a prawda o człowieku | MentorMarki.pl
Wizerunek publiczny a prawda o człowieku

Wiele z publicznych wizerunków osób ogólnie znanych można by poddać w wątpliwość, bo nie są oparte ani na prawdzie, ani na wartościach. Różne wydarzenia skłoniły mnie do kilku refleksji na ten temat…

Czytaj więcej
Informacja o marce a marketing. Odkryj różnice! | MentorMarki.pl
Informacja o marce a marketing. Odkryj różnice!

Nie osiągniesz zamierzonego efektu promocji swojej marki, gdy nie będziesz rozróżniać, jak pisać o niej teksty informacyjne by były dobrymi źródłami informacji, a jak tego nie robić?

Czytaj więcej
Jak zacząć się promować w internecie? Pytania na start... | MentorMarki.pl
Jak zacząć się promować w internecie? Pytania na start…

Jak zacząć? To najczęstsze pytanie jakie mi zadajecie w prywatnych wiadomościach. Oto moja podpowiedź tj. roboczy zestaw spraw do przemyślenia i opracowania na start. Najważniejsze – nie zaczynaj od….

Czytaj więcej
Autentyczność - wspólny mianownik wielkich osobowości | MentorMarki.pl
Autentyczność – wspólny mianownik wielkich osobowości

Cechy, które mogą zrobić z nas tych wielkich na miarę naszych planów i możliwości, z reguły nosimy w sobie. Wielcy ludzie, których obserwujemy, są tego przykładem…

Czytaj więcej
Na co wydać ostatniego dolara radzi Bill Gates…

„Gdyby został mi ostatni dolar, wydałbym go na PR” – powiedział kiedyś BILL GATES. Ja mówię tak: „Jeśli pracujecie na swoje nazwisko, nie stać Was na to, by NIE prowadzić działań PR”.

Czytaj więcej
Kilka uwag o wizerunku w marce osobistej | MentorMarki.pl
Kilka uwag o wizerunku w marce osobistej

„Wizerunek” bywa mylony z pojęciem „marka osobista”. Trudność sprawia ocena, czy dana osoba ma przemyślany, wyeksponowany wizerunek czy też jest dobrą marką osobistą…

Czytaj więcej
Czy markę osobistą mogę zbudować sam czy poprosić o pomoc specjalistę? | MentorMarki.pl
Czy markę osobistą mogę zbudować sam czy poprosić o pomoc specjalistę?

Niezbędne jest obiektywne spojrzenie z zewnątrz i nie ma się co oszukiwać, że każdy umie sam siebie obiektywnie zanalizować tak, by wyłowić elementy, na których warto tę markę budować…

Czytaj więcej
Dlaczego wartości są niezbędne przy budowie marki? | MentorMarki.pl
Dlaczego wartości są niezbędne przy budowie marki?

Nasza kadra piłkarska to marka sama w sobie, tak przedstawiana odbiorcom i promowana. Nie ma konkurencji i może dlatego kibice jeszcze przy niej są. Ale dobrej marce nie o to chodzi, prawda?

Czytaj więcej
Jak „sprzedać” moją markę innym? Jak o niej opowiadać? | MentorMarki.pl
Jak „sprzedać” moją markę innym? Jak o niej opowiadać?

Jak „sprzedać” moją markę innym? Oto pytania-podpowiedzi do opisu własnego biznesu, by sprzedać – taki, jak chcemy – wizerunek tego, czym się zajmujemy i jaka jest nasza filozofia działania.

Czytaj więcej
Marki osobiste – influencerzy – celebryci. Jak rozpoznać kto jest kim? | MentorMarki.pl
Marki osobiste – influencerzy – celebryci. Jak rozpoznać kto jest kim?

Oto wybrane kategorie – w moim subiektywnym wyborze, gdyż z pewnością jest ich więcej – według których rozpoznajemy, kogo można nazwać marką osobistą, influencerem lub celebrytą…

Czytaj więcej
Od czego zacząć budowę marki osobistej w biznesie? | MentorMarki.pl
Od czego należy zacząć budowę marki osobistej w biznesie?

Jeśli chcecie budować swoją markę osobistą w kontekście prowadzonego biznesu oto pytanie, które należy sobie zadać jako pierwsze. A moja odpowiedź dla Was brzmi „Jak to od czego? Od końca!”. Wiecie dlaczego?

Czytaj więcej
Być w stałym kontakcie z klientem - czy jest to proste? | MentorMarki.pl
Być w stałym kontakcie z klientem – to prostsze niż zjedzenie cytryny!

Promocja wokół własnej marki nie wystarczy do jej zbudowania, jeśli się nie stosuje oczywistej prawdy, że nie ma nic ważniejszego dla przedsiębiorcy niż bycie w stałym kontakcie z klientem…

Czytaj więcej
Jak pracować nad marką, gdy właśnie otwieram biznes?

„Właśnie otwieram małą firmę usługową. Jakieś wytyczne na start, jeśli chodzi o budowanie marki?” – pyta mnie w mailu Pani D. Pytanie „jak pracować nad marką”, jest tu na wagę złota…

Czytaj więcej
Feedback od klienta a marka mojego biznesu | MentorMarki.pl
Feedback od klienta a marka mojego biznesu

Czy klient jest zadowolony? Czy produkt spełnił oczekiwania? Jeśli tak, czy wróci po następne? Jeśli nie, co mógłbym poprawić? I czy to kwestia wyrobionej, lub nie, marki mojego biznesu? – pisze do mnie Pan O.

Czytaj więcej
Gdy klient nas nie poleca dalej... A chcemy być postrzegani jako marka... | Mentormarki.pl
Gdy klient nas nie poleca dalej… A chcemy być postrzegani jako marka…

Klient odbiera, płaci, dziękuje, mówi, że piękne i… odchodzi by więcej nie wrócić. I nie poleca innym. Brzmi znajomo? Zmora tych, którzy żyją z pracy wykonywanej osobiście i na swoje nazwisko…

Czytaj więcej
"Slow marka" a agresywny marketing | Mentormarki.pl
„Slow marka” a agresywny marketing

Pan F. napisał: „Nie wiem czy istnieje slow marka. (…) Komunikacja musi opierać się o treści istotne dla społeczności, w przeciwnym wypadku giniemy w zalewie treści. Gdzie tu marka slow?”

Czytaj więcej
Marka osobista "slow" i jej potencjał | MentorMarki.pl
Marka osobista „slow” i jej potencjał

Marki „slow” – w przeciwieństwie do tych „fast”, „fit”, „exclusive” i zwykłych „regular”, bywają postrzegane jako „antymarki” Czy – i w czym – mają potencjał do wypromowania się?

Czytaj więcej