Kto mi powie, jak mam promować swoją markę?
Opublikowano: 11-06-2019
I jaka metoda jest najlepsza, by zbudować sobie markę?
Więc tak… Są oczywiście ludzie, którzy zbudowali sobie dobrą markę sami. Ale nie każdy jest Einsteinem. Zaś czy to Steve Jobs, Mark Zuckerberg czy Madonna – oni oczywiście mieli / mają sztab ludzi do pracy nad wizerunkiem.
Co my możemy zrobić?
Nawet jeśli jesteś self-made manem i do wszystkiego dochodzisz sam, w tym wypadku i tak powinieneś skorzystać z pomocy.
Poprosić piarowca o współpracę. Najlepiej takiego, który specjalizuje się w personal branding, brand public relations (PR marki) lub ewentualnie w corporate public relations (PR korporacyjny, ma sporo elementów, które pozwolą mu także popracować przy budowie i komunikacji marki). Lub zatrudnić profesjonalnego mentora, także o specjalności PR.
Jak wykorzystać piarowca?
Zrobi Ci profesjonalną analizę Twojej obecnej sytuacji.
Piarowiec opracuje strategię postępowania (Twoje cele i sposoby ich realizacji, budowa rozpoznawalności, co i jak warto komunikować, z kim współpracować, gdzie bywać i w co się angażować, co będzie pozytywnie, a co nie, wpływać na nasz wizerunek itp.)
Powie Ci, jak komunikować się z tymi grupami z otoczenia, na których Ci zależy, w tym z klientami.
Wesprze Cię w zrozumieniu jak działają media i jaki, oraz gdzie, kryje się Twój potencjał, by z nimi współpracować (co każda marka powinna robić!).
Co da Ci mentor?
Jeśli ten piarowiec, w procesie budowy Twojej marki osobistej / firmowej, będzie Cię wspierał także jako mentor, jego praca przyniesie Ci dodatkowe korzyści. Możesz od niego oczekiwać:
Opieki nad Tobą, gdy działasz na rzecz swojej marki i wsparcie radą, gdy wahasz się, czy dobrze robisz.
Pilnowania nakreślonych kierunków pracy, asystowania Ci w realizacji planu, bez zbaczania na ścieżki prowadzące donikąd.
Pomocy edukacyjnej, która ma zrobić z Ciebie quasi-piarowca dla siebie samego, czyli możesz go pytać o tajniki zawodu a on udzieli Ci odpowiedzi wraz ze wskazówkami jak sam masz to robić.
Zrobienia z Ciebie nie tylko podmiotu, ale i przedmiotu szeroko rozumianej autopromocji. W tym wypadku jest bardzo pożądane, pozwala odgrodzić emocje od obiektywnego spojrzenia.
Obserwacji Twoich działań z boku, obiektywnymi oczami i totalnej szczerości, jeśli coś będzie szło źle.
Zrealizowania pełnej strategii, wytyczania kolejnych kroków, proponowania dodatkowych działań, stałej superwizji (tj. nadzoru i oceny, ewaluacji rezultatów).
Cierpliwych odpowiedzi na ciągłe pytania „jak mam promować swoją markę”.
Współpraca z piarowcem / mentorem może być zorganizowana według Twoich oczekiwań i możliwości: organizacyjnych, czasowych, finansowych itp.
Jak mam promować swoją markę – właśnie dostałeś odpowiedź (od profesjonalnego Mentora Marki).
Osiągniesz w życiu to, na co sobie pozwolisz. Więc pozwól sobie na silną markę. Warto!
Podoba Ci się ten post? Uważasz, że może być istotny dla innych? Polub go proszę, skomentuj i udostępnij. Dzięki 🙂
Zdjęcie: shutterstock.com
Dorota Anna Wróblewska – specjalistka public relations, stworzyła brand Mentor Marki. Pionierka mentoringu marki osobistej w biznesie, przeznaczonego dla osób pracujących na własne nazwisko, budujących „personal brand”.