Marka osobista – co to znaczy i dla kogo jest?

Opublikowano: 13-08-2018


Czym jest marka osobista?

Czy to „lepsza wersja siebie”? Charyzma? Umiejętność „sprzedania” samego siebie i tego co mamy do zaoferowania?

Rok temu wrzuciłam ten tekst jako jeden z pierwszych na moim blogu. Dziś go przypominam z lekką modyfikacją pisaną z perspektywy czasu. My wszyscy ewoluujemy, marki też, teksty też.

Z marką jest jak z przyjaciółmi…

Spotykamy ludzi, z których część zostaje naszymi przyjaciółmi. Staje się tak, gdy poznana osoba postrzega znajomość z nami jako cenną, unikalną, niezastępowalną. Pielęgnuje więc ją, koncentruje się na dobrych stronach, docenia. Chce być w ciągłym kontakcie, który odczuwa jako przyjemność, ale także czegoś oczekuje. Jednym słowem korzyści, nawet gdy mówimy tylko o dobrym samopoczuciu w towarzystwie przyjaciela. Podobnie jest z marką osobistą. To subiektywny obraz, jaki odbiera druga osoba w kontakcie z nami i jej własna ocena. Najczęściej markę osobistą odnosimy do życia zawodowego i aktywnego kreowania kariery, wybicia się ponad przeciętność, wykreowania zainteresowania innych naszą osobą oraz tym, co reprezentujemy. Im więcej ludzi przyciągamy, tym bardziej nasz biznes na tym korzysta. Stąd dziś marka osobista to „must” dla tych, którzy żyją zawodowo i stawiają sobie wysokie, ambitne cele.

Marka osobista jest prawie dla każdego, silna marka osobista – niekoniecznie!

Pan Tomek, niezastępowalny jako złota rączka (rozrywany i długie terminy, ale nie szkodzi, poczekam) Pania Maria i jej warzywniak za rogiem (zawsze tylko świeże warzywa, jak ona to robi?), grafik komputerowy tworzący naszą stronę firmową (piękną nam zrobił, na czas i jak śmiga…) – to wszystko są marki osobiste stworzone na miarę chęci, możliwości i świadomości tego procesu. Mają swój pomysł na siebie i plan działania. By zaistnieć lokalnie to wystarczy.

Marka lokalna zmienia rzeczywistość i ludzi dookoła siebie

Ale silna marka osobista z reguły nie poprzestaje na lokalnym działaniu a jej cechą charakterystyczną jest to, że zawsze chce więcej, mocniej, szerzej. Ma długofalowy plan rozwoju, który konsekwentnie realizuje, i którego efekty są szeroko i publicznie widoczne. To są marki, które mają szansę – i najczęściej chcą – zmieniać świat.

Silna marka góry przenosi i kreuje świat

Po pierwsze wizja, po drugie droga, po trzecie konsekwencja, po czwarte szybko odczujesz zmianę. Silna marka osobista wie, dokąd podąża, zalicza kamienie milowe kariery, daje klientowi wartość, którą sama wyczuwa i rozumie. Cieszy się jego lojalnością.
Za silną marką klient pójdzie wszędzie, do nieba i do piekła. Wie, że jest z nią bezpieczny, a także postrzegany przez swoje otoczenie, dokładnie tak, jak chce. W ten sposób ta „chwała”, którą cieszy się marka, spływa i na niego. Korzyść jest? Jest!
I na koniec prośba: jeśli w moim poście znalazłeś wartość dla siebie i oceniasz, że może być istotny także dla innych, proszę zalajkuj, skomentuj i udostępnij 🙂 Będzie mi bardzo, bardzo miło, dziękuję 🙂 
Zdjęcie: pixabay.com
Udostępnij: