Dlaczego wartości są niezbędne przy budowie marki?

Opublikowano: 25-06-2018


Powody tego, że wartości są niezbędne przy budowie marki, są co najmniej trzy:

  1. Gdyż odbiorcy (często podświadomie) wymagają od marki idealnej postawy, mimo, że sami takiej nie prezentują. Zmiana ulubionej marki na rzecz konkurencji to brak lojalności, którą klienci z powodzeniem stosują w praktyce, wymagając jednocześnie od tej samej marki bezwzględnego przestrzegania tej zasady wobec nich. Lojalność marki wobec odbiorcy to np. cały czas ten sam produkt o określonych cechach i jakości, gdyż kupując markę klient spodziewa się zawsze tego samego. Więc jeśli ktoś może sobie pozwolić na wymagania i kaprysy to odbiorca, niezadowolony ze zmieniających się atrybutów marki. Marka zaś odwrotnie. Wychodząc naprzeciw połecznym oczekiwaniom musi perfekcyjnie pełnić swoją rolę, inaczej odbiorcy odejdą. Niesprawiedliwe? Bycie marką to codzienna walka, by być jak najlepszym. I od tej zasady nie ma wyjątków.
  2. Marka musi wywoływać w odbiorcy pozytywne emocje, a bez wartości to niemożliwe. Nie ma emocji, jeśli marka nie zdobędzie podziwu i wiary odbiorcy w jej szczere, czyste intencjonalnie działania.
  3. Tylko wiara odbiorcy, że marka nadal ma w sobie te wartości, dzięki którym ją pokochał, uratuje markę przed upadkiem tj. odpływem tych, którzy w nią uwierzyli. Więc jeśli z jakichś przyczyn marka „zawali”, jedyne co ją może uratować, to odwołanie się do wiary odbiorców właśnie w te wartości, które ona naprawdę ma w sobie i je zgodnie z prawdą komunikuje.

Dlaczego wartości są niezbędne przy budowie marki? | MentorMarki.pl

Nasza kadra na mundial to marka sama w sobie. Jest w ten sposób przedstawiana odbiorcom i bardzo promowana. Ale czy ma stałe wartości? Czy kadra naprawdę w nie wierzy i stosuje, czy tylko komunikuje (a to duża różnica). Kibice sa pobodno na dobre i złe. Nasza drużyna nie ma konkurencji na rynku i być może dlatego kibice piłkarscy jeszcze przy niej są. Ale DOBREJ MARCE przecież nie o to chodzi, prawda?

Zdjęcie: pixabay.com

Przeczytaj także: Jak zbudować silną markę osobistą? 4 elementy skutecznego personal brandingu

Udostępnij:

Dorota Wróblewska

Dorota Anna Wróblewska – specjalistka public relations, stworzyła brand Mentor Marki. Pionierka mentoringu marki osobistej w biznesie, przeznaczonego dla osób pracujących na własne nazwisko, budujących „personal brand”.