Jak pracować nad marką, gdy właśnie otwieram biznes?
Opublikowano: 13-10-2017
Jak pracować nad marką? Kilka wytycznych dla początkujących
„Właśnie otwieram małą firmę usługową. Jakieś wytyczne na start, jeśli chodzi o budowanie marki?” – pyta mnie w mailu Pani D. Pytanie „od czego zacząć”, jest tu na wagę złota, a liczba kwestii do ogarnięcia równa się zapewne tyle, co jego liczba atomowa.
Upewnij się…
Czy na pewno jest zapotrzebowanie w okolicy / regionie itp. na Twoje usługi i jak duża to może być grupa klientów. Czego mogą oczekiwać od firmy z Twojej branży i czy możliwe jest podzielenie ich na grupy, np. pod kątem specyficznych wymagań lub zakresu usług. Czy uderzysz od razu z ofertą do nich wszystkich, czy skupisz się na początku na jednej wybranej.
Jeśli masz jeden rodzaj usług, markę buduj na cechach tej jednej usługi, jeśli jest ich kilka, lepiej będzie gdy skupisz się na promocji nazwy Twojej firmy lub oznaczysz całą grupę usług jedną zbiorczą marką, najlepiej o charakterystycznym brzmieniu.
Czy znasz odpowiedź…
Czy znasz odpowiedź na pytanie, czym kierują się klienci przy wyborze usługodawcy? A jakie preferują modele współpracy? W czym mogliby widzieć korzyść, jeśli chodzi o skorzystanie z Twojej oferty? Jeśli tak, jesli to wiesz, to…
Czy przemyślałeś…
Jaka jest różnica między tym, czego będzie dostarczał Twój biznes a ofertą konkurencji? Czy przemyślałeś i wprowadziłeś do oferty elementy, które nie tylko odróżniają Cię od niej, ale także są unikalne i charakterystyczne tylko dla Ciebie? Już na starcie, gdy wiesz, jaki rodzaj usług chcesz dostarczać klientom, pomyśl o wyróżnikach tego biznesu. Jeśli chcesz budować mocną markę własną, szukaj tych wartości i przekładaj je na relacje z klientem. Ale może to być też niebanalny sposób sprzedaży lub promocji. A skoro masz to przemyślane to…
Już wiesz…
Jaka jest wartość dodana, którą oferuje właśnie Twoj biznes, w porównaniu z innymi firmami na rynku. Taki drogowskaz dla klienta, po którym swobodnie trafi do Ciebie, bo będzie tę wartość znał, czuł i rozumiał. I pozwoli mu ona na podjęcie (szybkiej) decyzji o wykupieniu kolejnej usługi u Ciebie. By tak się stało…
Opracuj…
Precyzyjnie swoją ofertę usługową, ceny i sposób sprzedaży. Gdy będziesz to miał „obcykane” zostaje Ci już ostatnia rzecz…
Promocja
Zanim stworzysz stronę internetową, ulotki itp…. Skup się na tym, by Twoje logo, hasło (wymyśl, jeśli go nie masz, bo jest naprawdę potrzebne) i sposób, w jaki opowiadasz o firmie, przedstawiasz swoją działalność były jak najbardziej przemyślane i spójne ze sobą. Dopiero w kolejnym etapie do wybrania są narzędzia promocyjne. Dzięki którym trafisz do klienta i skłonisz do współpracy. Jeśli faktycznie zobaczy w niej wartość…
Wróci z kolejnym zleceniem!
Siłą rzeczy to tylko skrótowe ujęcie tematu.
Jak pracować nad marką? Pytania? Wytyczne na start, jak zbudować markę firmy.
I na koniec prośba… Jeśli podoba Ci się ten post lub uważasz, że może być istotny dla innych, proszę udostępnij, skomentuj, zalajkuj… Dziękuję 🙂
Twój Mentor Marki
Zdjęcie: pixabay.com
Przeczytaj także: Identyfikacja wizualna w jednoosobowej działalności gospodarczej…
Dorota Anna Wróblewska – specjalistka public relations, stworzyła brand Mentor Marki. Pionierka mentoringu marki osobistej w biznesie, przeznaczonego dla osób pracujących na własne nazwisko, budujących „personal brand”.
Zobacz podobne wpisy
- Dlaczego wartości są niezbędne przy budowie marki? Czytaj więcej
- Na co wydać ostatniego dolara radzi Bill Gates… Czytaj więcej
- Gdy klient nas nie poleca dalej… A chcemy być postrzegani jako marka… Czytaj więcej
- Jak zacząć się promować w internecie? Pytania na start… Czytaj więcej
- Feedback od klienta a marka mojego biznesu Czytaj więcej