Najwyższy stopień marki osobistej – jaki?

Opublikowano: 18-02-2019


Jak dojść do poziomu, który chcemy osiągnąć?

Markę osobistą możemy budować i oceniać – tę własną jak i tę innych – na kilku różnych poziomach.

Ja do kwestii marki osobistej podchodzę demokratycznie, choć nie jest to pogląd przeważający u innych osób specjalizujących się w tym rodzaju promocji. Demokratycznie – to u mnie znaczy tyle, że każdy (lub prawie każdy) może sobie tę markę zbudować. Jeśli mówimy o ograniczeniach, to są one w nas samych i chodzi o bariery wewnętrzne. Zewnętrznych jest mniej niż się na ogół uważa.

Punkt startowy u wszystkich jest podobny, nie ma tu znaczenia wiek, status materialny czy doświadczenie życiowe. Każdy posiada COŚ. Talent, pomysł, jakiś zasób, który chce i może wykorzystać.

Poziomy marki klasyfikuję na podstawie zasięgu miejsca i czasu, jakim sobą ogarnia otoczenie.

Poziom 1 to znana działalność lokalna, w określonym miejscu i (najczęściej skończonym) czasie, szanowana przez sąsiadów bliższych i dalszych.

Poziom 2 – rozpoznawalność regionalna i taka może już wykraczać poza czas swojego działania.

Poziom 3 to popularność co najmniej o zasięgu krajowym. Po latach będą tę markę pamiętać ci najbardziej emocjonalnie zaangażowani. Ludzie, którzy mieli osobisty kontakt, widzieli w niej dumę regionu i wynieśli z tego wartość dla siebie. Będą pamiętać, upamiętniać, kultywować, już we własnym, regionalnym gronie. Drugi kierunek to bohater krajowy, przez pewien czas, nawet lata, mający silny wpływ na naszą rzeczywistość. Społeczną, polityczną, biznesową, kulturalną itp.

Tym samym poziom następny – 4 – to marka światowa. Bywa, że zabłyśnie, trwa lata i spada w niebyt. Bywa też, że sięga poziomu najwyższego.

Bo jest jeszcze ten ostatni poziom. Co może na nim być, gdzie taka marka może sięgnąć?

Oczywiście – symbolicznie – do gwiazd, do serc, emocji odczuwanych i teraz i zawsze później, do zbiorowej pamięci, pomników…

To poziom, który zapewnia NIEŚMIERTELNOŚĆ.

By to poczuć i zrozumieć, w załączeniu oto nieśmiertelna marka i jej geniusz poruszania ludzi.

Jesli podoba Ci się ten post i uważasz, że może być istotny także dla innych, proszę udostępnij, zalajkuj, skomentuj 🙂

Udostępnij: