Kilka uwag o wizerunku w marce osobistej

Opublikowano: 16-07-2018


Wizerunek a marka

Termin „wizerunek” bywa – o dziwo – mylony z pojęciem „marka osobista”. Trudność sprawia nam ocena, czy dana osoba ma doskonale przemyślany i wyeksponowany wizerunek osobisty czy też jest dobrą marką osobistą.

Wrażenie

Kiedy wchodzimy w interakcję z ludźmi, oni na nas reagują. Wiemy o tym i staramy się tym wrażeniem kierować. To nam uświadamia, że mamy duży wpływ na to, jak nas widzą inni. Zarówno w kreowaniu wizerunku jak i marki osobistej ta świadomość jest 1. bezcenna, 2. stanowi podstawę do pracy nad sobą.

Odbiór

Sposób, w jaki odbierają nas ludzie podczas kontaktu, ma bezpośredni wpływ na to, jak na to reagują. Osoba o wypracowanym wizerunku będzie oczekiwać, iż odbiorca doceni, będzie podziwiać lub zareaguje tak jak powinien czyli, tak jak to jest „zaprojektowane”. Marka osobista także projektuje odbiór swojej osoby (zakłada z góry, że tak czy tak odbiorca powinien zareagować na jej przymioty). Ale najważniejszym aspektem bycia marką jest to, że daje ona od siebie odbiorcy bardzo dużo, prawdziwą podstawę do podziwu, chęci interakcji i współpracy, jednym słowem cały zestaw korzyści.

Interakcja

I właśnie w kontakcie z marką osobistą to korzyści z tych interakcji stanowią o jej prawdziwej wartości w ocenie odbiorców. I nie tylko korzyści, ale i sam kontakt jest pożądany i oczekiwany, bywa, że z biciem serca i dużą ekscytacją.

Wpływ

Marka osobista ma zdecydowany i widoczny wpływ na innych. Prowokuje wzmożoną chęć do kontaktu ze sobą i do tego się nie ogranicza….
Gdy jej działanie powoduje że ludzie zachowują się w sposób, jaki ona prowokuje lub jakiego oczekuje – jest to jeden z wyróżników silnej marki osobistej. Tu mówimy nie o wizerunku, ale o autentycznym oddziaływaniu.

Wizerunek w marce

Wizerunek to element marki osobistej. Autoprezentacja zewnętrzna będąca emanacją tych idei, emocji, wartości, które chce komunikować marka, jako swoje cechy, atrybuty, korzyści z kontaktu.

Korzyści

Korzyści dwojakiego rodzaju: funkcjonalne (czym ta marka się zajmuje, co oferuje na rynku – czyli coś, co jest potrzebne odbiorcy) i emocjonalne, wynikające ze sposobu jaki odbiorca postrzega wszystkie jej niematerialne wartości (np. snobizm, wpisywanie się w nowe trendy, marka slow itp.) i identyfikuje się z nimi.

Kontakt z osobą o wyrazistym wizerunku

To po prostu kontakt z osobą o wyrazistym wizerunku i najczęściej niewiele więcej….

Jeśli zgadzasz się z treścią tego posta, zalajkuj lub skomentuj. Jesli uważasz, ze może być istotny dla Twoich znajomych – podziel się, udostępnij. Z góry bardzo Ci dziękuję 🙂

Zdjęcie: pixabay.com

Udostępnij: