Co robisz jako MARKA, by być blisko swojego klienta?

Opublikowano: 25-02-2020


Zasada 3XW

Co robisz jako marka, by być blisko swojego klienta? Tak naprawdę blisko. Bo najsilniejsze MARKI OSOBISTE to takie, które nie wyobrażają sobie działalności bez bliskiego kontaktu z drugim człowiekiem, a szczególnie ze swoim odbiorcą lub inną osobą, na której jej zależy.
Polecam Wam zasadę 3xW, którą sama z powodzeniem w mojej pracy stosuję.

Wiara w klienta

Czy jest ważne, aby mieć w sobie wiarę w odbiorcę swoich działań? Tak. Jeśli w niego wierzymy, nasza wspólna komunikacja siłą rzeczy będzie to odzwierciedlać. Odbiorca / klient czuje się wtedy doceniony, a nie ma lepszej techniki sprzedaży swoich usług, niż danie odczuć klientowi, że jest ważny i się w niego wierzy.
A co to znaczy wiara w klienta? To znaczy danie mu szansy na pozytywną zmianę (czy działanie) przy użyciu naszego produktu lub usługi. To także uznanie jego refleksji na nasz (naszej marki) temat i zmiany, które czynimy w sobie i swojej ofercie z jego inspiracji.

Co robisz jako marka, by być blisko swoich klientów?
Co robisz jako marka, by być blisko swoich klientów?

Wsparcie

Każda marka do czegoś służy, i służba ta to konkretne wsparcie udzielone klientowi w jego sytuacji lub problemie. Przedmiot sygnowany marką lub po prostu my, nasze nazwiska jako marki osobiste rozwiązujemy konkretne problemy i spełniamy potrzeby. Dlatego dobrze jest dać odczuć to wsparcie klientowi, także uzupełniając naszą ofertę o kolejne elementy, służące mu do realizacji celu, który sobie zamierzył.

Więź

Oba powyższe elementy: wiara i wsparcie – odpowiednio przez naszego odbiorcę odczute, a potem docenione – mają bezpośredni związek ze wzmocnieniem wzajemnych relacji. W przypadku publicznej czy biznesowej dzialalności silnej marki osobistej zbudowanie relacji to za mało. Musimy zbudować więź.

Tak więc nie patrzmy na naszego klienta, czy innego odbiorcę naszych działań, jako na dostarczyciela zapłaty za wykonaną usługę. Takie podejście do biznesu czy działalności publicznej ma gigantyczną siwą brodę i dziś nie działa. Bycie marką to służba społeczeństwu, choć w tym wypadku z wzajemną wymianą. Nie można służyć nie będąc blisko. Nie można dobrze prowadzić działalności, nie widząc w odbiorcy centrum swojego (zawodowego, publicznego) świata.

Zdjęcie: pixabay.com

Udostępnij: