Marka osobista lubi czas jak dobre wino

Opublikowano: 22-04-2020


Wizerunek w marce osobistej a upływający czas…

Z reguły prywatnie nie lubimy upływającego czasu, ale jeśli przystępujemy do świadomego budowania swojej marki osobistej w życiu publicznym, jest dobra wiadomość: czas działa / może działać na naszą korzyść.

Upływający czas przynosi nam takie prezenty, jak np. zmienność naszego wizerunku w różnych momentach publicznych działań. To znaczy, że mamy na to spory wpływ, a nasz stosunek do własnego wizerunku ulega zmianie. Jak wszystko w przyrodzie, można to wykorzystać na lepszy lub gorszy – zależny od nas samych – sposób, oczywiście z uwzględnieniem zmieniających się okoliczności naszego życia. Ale wizerunek w marce osobistej nie jest czymś ustalonym na zawsze.

Zresztą budowanie swojego wizerunku to całkiem fajna zabawa. Owszem, podchodźmy do budowy jego elementów serio, ale wielka spina jest niekonieczna. Przekłada się bezpośrednio na mowę ciała i własne reakcje na działania klientów / odbiorców / czytelników wobec nas. Tu ważna jest stabilność emocjonalna, im więcej trudnych emocji, tym łatwiej oczywiście o wizerunkowe wpadki.

Wino dojrzewa, marka osobista też…

Czas staje się sprzymierzeńcem w budowaniu marki własnej także dlatego, że dojrzewamy, a nasza marka dojrzewa wraz z nami. To jest analogiczne do zalet gromadzenia życiowych doświadczeń kosztem upływającej młodości. Dostajemy coś za coś. Jeśli mówimy, że kobieta jest jak wino, to marka zdecydowanie jest jak wino. Ma to różne aspekty…

Na przykład taki, że droga do marki nigdy się nie kończy na dobre. Młode osoby – już postrzegane przez nas jako mocne marki osobiste – i tak nie rozwinęły przed nami pełni swoich możliwości. W każdym kolejnym momencie swojego życia i pracy, kontynuując działalność publiczną będą nas zaskakiwać. Jeśli swoją markę prowadzą mądrze, to i mądrze, twórczo nas zaskoczą.

Więc jeśli Ty budujesz markę – prowadź ją tak, by dostarczała  odbiorcom nowych bodźców, oczarowywała zaspokojeniem ich kolejnych potrzeb (uświadomionych i nie). Bądź „na czasie” i dawaj od siebie to, czego sytuacja i czas wymagają, a Twoja wzrastająca mądrość życiowa jest w stanie wyjść temu naprzeciw.

Czas to sprzymierzeniec marki osobistej, pamiętaj!

Ilustracja: Gerd Altmann, pixabay.com

 

Udostępnij:

Dorota Wróblewska

Dorota Anna Wróblewska – specjalistka public relations, stworzyła brand Mentor Marki. Pionierka mentoringu marki osobistej w biznesie, przeznaczonego dla osób pracujących na własne nazwisko, budujących „personal brand”.