Identyfikacja wizualna w jednoosobowej działalności gospodarczej…
Opublikowano: 24-10-2020
… czyli 5 powodów dla których warto mieć swoją identyfikację wizualną, gdy prowadzi się JDG
Marka osobista a identyfikacja wizualna firmy – mało kto wśród osób prowadzących własną działalność myśli o jej graficznej prezentacji, wspierającej i biznes i wizerunek. Nie, posiadanie identyfikacji wizualnej nie jest przypisane tylko do większych firm i korporacji. Warto ją mieć zawsze!
Dlaczego to jest ważne?
1. Grafika identyfikacji wizualnej dopowiada, uzupełnia słowa
Dobrze opracowana (i dobrze potem wykonana) koncepcja graficznego przedstawienia marki własnej to cenne wsparcie dla nazwy, misji, produktu i wartości naszej działalności. System identyfikacji wizualnej uzupełnia przekaz słowny, a jeśli jest naprawdę dobrze przemyślany, podpowiada naszym odbiorcom / klientom dodatkowe aspekty naszego dla nich przekazu, zwłaszcza tego, który trudno oddać słownie.
2. Projektowanie logo firmy pomaga wyrazić to, co wyrazić nam trudno słowami
Środki wizualne do graficznego przedstawienia tego, o co nam chodzi w biznesie, nigdy nie wybrzmią patetycznie ani sztucznie, co może się zdarzyć słowom. I nawet jeśli nie mamy dobrego pomysłu np. na powiedzenie tego, jak się chcemy przedstawiać, koncepcja graficzna logo firmy może nam pomóc. Szczególnie taka nie opowiadająca wprost a odwołująca się do wspólnych ogólnoludzkich skojarzeń i metafor.
3. Identyfikacja wizualna przyciąga wzrok i zainteresowanie
Identyfikacja marki, a więc i sama marka, nie może pozostać niezauważona, „przezroczysta”. Ma przyciągać wzrok i zainteresowanie potencjalnych odbiorców. System identyfikacji wizualnej firmy, charakterystyczny dla naszej działalności, często pełni rolę wabika, czegoś w rodzaju muszki na wędce.
4. System identyfikacji wizualnej marki odbija naszą osobowość i podejście do biznesu
Identyfikacja graficzna (typografia, kolor, układ) przekłada się na postrzeganie naszej marki osobistej. Ktoś uważa, że to stwierdzenie to przesada? Niekoniecznie. Gdy zaprojektujesz sobie logo, jeśli będzie mało przekonujące i pozostawi ludzi obojętnymi w odbiorze, może zdradzić nasz pośpiech w podejmowaniu decyzji, małą wyobraźnię i zadowalanie się bylejakością. Jeśli zrobisz sobie logo a inne elementy wizualne swojej marki będziesz dobierał przypadkowo, nie zadziałasz całościowo na odbiorcę. Nikt może nie zobaczyć w Tobie osoby, która myśli analitycznie i kompleksowo oraz dba o szczegóły. To ma wpływ na biznes i pozyskiwanie nowych klientów. Szczególnie gdy naszym towarem są usługi i własna praca.
5. Dobrze opracowana identyfikacja wizualna wspiera wizerunek profesjonalisty
A kto z nas nie chce się przedstawiać jako profesjonalista? Jako ktoś, kto wszystko ma pod kontrolą, zaplanowane i realizowane wg klucza, harmonogramu, ustaleń itp.?
Powodów, że to ważne podałam 5. Jest ich z pewnością więcej. Ale chyba tych 5 wystarczy, by Was przekonać, że w swoją własną identyfikację wizualną warto zainwestować? Nawet przy niewielkich rozmiarach prowadzonego biznesu?
Identyfikacja wizualna – co to jest?
Do IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ dla JDG należy co najmniej: logo, papier firmowy, indywidualny szablon prezentacji Power Point (lub innej). Ponadto elementy grafiki bądź infografiki stosowane w materiałach internetowych i social mediach oraz drukach typu ulotki. Wzór graficzny oferty dla klienta. Indywidualnie dobrana czcionka komputerowa. Wszystko to w kilku tzw. kolorach i motywach wiodących. Elementem identyfikacji może być też profesjonalna sesja zdjęciowa, z fotografiami wykorzystywanymi jako ilustracja dla materiałów informacyjno-promocyjnych.
Wasz Mentor Marki™
Przeczytaj także: Jak zbudować silną markę osobistą? 4 elementy skutecznego personal brandingu
Zdjęcie: pixabay.com
Pracujesz na swoje nazwisko? Budujesz własną markę? Zwróć się o pomoc do Mentora Marki. Mentoring marki to wsparcie doświadczonego mentora w procesie budowy marki, jej reputacji, wizerunku, rozpoznawalności i sukcesu.
Z Mentorem Marki zbudujesz markę osobistą i biznesową. Pomoże Ci zaplanować proces jej budowy pod twoje możliwości i zasoby, przeprowadzi przez proces, wesprze w decyzjach i działaniach, wskaże możliwości rozwoju marki.
Dorota Anna Wróblewska – specjalistka public relations, stworzyła brand Mentor Marki. Pionierka mentoringu marki osobistej w biznesie, przeznaczonego dla osób pracujących na własne nazwisko, budujących „personal brand”.
Dorota Anna Wróblewska – specjalistka public relations, stworzyła brand Mentor Marki. Pionierka mentoringu marki osobistej w biznesie, przeznaczonego dla osób pracujących na własne nazwisko, budujących „personal brand”.