4 elementy, bez których nie zbudujesz silnej marki: Sukces

Opublikowano: 01-12-2017


Powodzenie / Sukces

„Rozważ przykład znaczka pocztowego synu. Zabezpiecza on swój sukces przez zdolność do przyklejenia się do jednej rzeczy i trwania przy niej aż dotrze tam, gdzie ma dojść.” (Josh Billings)

Sukces – czym jest, czy masz go przed oczami?

Oprócz tego, że dla każdego oznacza co innego, definiowania własnego sukcesu można, a nawet trzeba, się nauczyć. Wtedy będziemy wiedzieć, czym on jest dla nas, jaki powinien być i do którego punktu musimy dojść, by uznać, że to jest już to, o co nam chodziło. Przy analizie kwestii, czym jest sukces dla mnie, najlepiej sięgnąć myślą do czasów, gdy już, po drodze pełnej trudów i wyrzeczeń, plany się spełnią i nastanie czas zbierania owoców. Obraz, który zagości na ten temat w naszej głowie.. tak, to może być sukces. A skoro już nam się „wyświetli” można go „zaprogramować”.

Sukces – ułatw sobie drogę

Wtedy pozostaje nam jeszcze plan realizacji, czyli droga. Droga budowania naszej osobistej marki i marki naszego biznesu. Gdy już zdefiniujesz sukces, łatwiej będzie opracować drogę, czyli strategię ogólną dojścia do punktu pod tytułem „sukces” oraz poszczególne kroki. Jeśli zrobisz to w taki sposób – od ogółu do szczegółu – pomożesz sobie stworzyć plan konsekwentny i spójny. Nie koncentruj się na krokach, jeśli nie masz jeszcze tej strategii ogólnej – szerokiego parasola, pod którym dopiero mieścić się będą działania taktyczne i wykorzystanie poszczególnych narzędzi.

Sukces to ja?….

Sukces to inaczej realizacja zamierzeń, które sobie planujemy. Mamy z tego czerpać satysfakcję i różnorakie korzyści, o które nam w życiu chodzi. Ale w odniesieniu do publicznego powodzenia marki… to tak nie działa, to nie wszystko!

… czy sukces to inni?

W odniesieniu do marki to opinia otoczenia decyduje, czy jesteśmy postrzegani jako „marka”. To oni mówią: „Łał, cieszysz się powodzeniem”. Więc jeśli chcesz być postrzegany jako silna marka osobista lub biznesowa, opinia oraz informacja zwrotna otoczenia są tym, czym nie tylko powinieneś się kierować w swoich działaniach biznesowo-marketingowych, ale na co musisz, dzień po dniu, aktywnie wpływać. I to jest jeden z głównych aspektów budowania marki. Nie ma efektu bez bycia postrzeganym publicznie jako człowiek-marka.

4 elementy, bez ktorych nie zbudujesz silnej marki sukces 19-12-01

Co mówią najwięksi?

Ludzi sukcesu cechuje m.in. to, że wybierają wyłącznie takie posady i przyjmują tylko te zlecenia, które umożliwiają im wykazanie się pełnią posiadanych umiejętności. Odmawiają robienia rzeczy, jakich nie lubią albo na których szczególnie się nie znają (Brian Tracy).

Sukces wydaje się być w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują (William Feather).

Sukces jest zdolnością do przejścia od jednej porażki do drugiej bez utraty entuzjazmu (Winston Churchill).

Gdyby ludzie wiedzieli, jak ciężko pracowałem, aby osiągnąć swe mistrzostwo, wcale nie wydawałoby im się tak cudowne (Michał Anioł).

Zawsze słuchaj ekspertów. Powiedzą Ci, co jest niemożliwe i dlaczego. A potem po prostu zrób to (Robert Heinlein).

A więc… po prostu zrób to!

I na koniec prośba… Jeśli podoba Ci się ten post lub uważasz, że może być istotny dla innych, proszę udostępnij, skomentuj, zalajkuj… Dziękuję 🙂

Zdjęcie: pixabay.com

Udostępnij: